اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های فارس/ بارش های استان تا 50 میلی‌متر پیش بینی شده است

مدیریت بحران استانداری فارس در خصوص سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها و خسارات احتمالی در مزارع کشاورزی هشدار داد.

احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های  فارس/  بارش های استان  تا 50 میلی‌متر پیش بینی شده است

رحیم آزادی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در شیراز، اظهار داشت: این سامانه بارشی که از امروزجمعه وارد استان شده است اغلب مناطق را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد و تا روز دوشنبه در استان فعال خواهد بود.

وی افزود: فعالیت این سامانه به‌صورت بارش باران، تگرگ، رعدوبرق و در ارتفاعات برف خواهد بود.

آزادی بابیان اینکه برای فردا شنبه 9 فروردین نیمه غربی و جنوبی استان ۲۰ تا ۵۰ میلی‌متر بارش پیش‌بینی‌شده است، ادامه داد: همچنین برای روز یکشنبه‌ دهم فروردین تمامی نقاط استان به‌ویژه جنوب، مرکز و شمال غرب احتمال بارش ۳۰ تا ۶۰ میلی‌متر باران است.

مدیریت بحران استانداری فارس تصریح کرد: برای روز دوشنبه یازدهم فروردین فعالیت این سامانه بارشی بیشتر در جنوب شرق استان خواهد بود و پیش‌بینی 5 تا 15 میلی‌متر باران شده است.

وی در خصوص سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها و خسارات احتمالی در مزارع کشاورزی هشدار داد و گفت: احتمال اختلال در تردد و لغزندگی جاده‌های مواصلاتی دوراز انتظار نیست.

آزادی بابیان اینکه تمامی دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان در حالت آماده‌باش به سر خواهند برد، به شهروندان توصیه کرد که از سفرهای غیرضروری و صعود به ارتفاعات خودتری کنند.

مدیریت بحران استانداری فارس تصریح کرد: کشاورزان تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی و حفاظت از محصولات کشاورزی را بیندیشند و عشایر، دامداران و ساکنان بومی در هنگام وقوع رگبار و رعدوبرق نکات ایمنی و احتیاطی و ایمنی را رعایت کنند.

آزادی یادآور شد: متأسفانه در بارش اخیر باوجود هشدارها و اطلاع‌رسانی‌ها ۷ تن  درر استان فارس به دلیل عدم توجه به هشدارها جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/۹۸۱۰۰۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول